Saturday, December 28, 2013

I'm officially 21.

Assalamualaikum…
Aaaaaaa rindunya nak blogging. Seriously. Selalu rasa macam nak tulis macam macam tapi selalu tak sempat. Seriously, balik rumah ni bukan free pun but in a good way. Mean, I love it. Cumanya kengkadang terasa jugak nak keluar ngan kengkawan semua tapi itulah, banyak pulak komitmen. Haaa ini belum kahwin. Ade kaitan ke? Takde. K.

Sooooooooooooooooooooooooooooooooo soooo sooooooooooooo…….. Alhamdulillah, the author of this blog has now turned 21. How time flies. I can’t believe it how I have grown up. Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menghirup oksigenNya sampai hari ni. Makin besar ni makin rasa matang. 
(Eceeeh). Tapi seriouslah. Dapat rasa view on something pond ah makin matang gitu. Haaa. Hmm talking about growing up, hari tu ada la pegi kenduri rumah kawan mak, which anak dia merangkap my friend jugak dulu. Kawan laki laa. Time sekolah rendah dulu gila bestpren. La ni jumpak malu malu dah. Macam tak percaya last time jumpa time sekolah rendah which was almost 10 years ago. Hahahaaa zaman hingusan lagi. 

Ok so, yesterday, on my birthday both of my parents busy so tak sempat la nak celebrate bagai. Mula mula macam unhappy sikit la sebab semua orang busy tp mcm lek ah sebab my parents cakap nk celebrate esok. Aaaaa kenapa aku macam cerita from A to Z ni?? Bosannya. Haha.

K. So, ari ni main bowling, beli hadiah for me and acara wajib, MAKAN. Even sedih sikit sebab kak ngah ngan abang(adik aku) takde sebab keje.

Bosan kan entri ak? Just nak ucap Happy Birthday to me. May God guide me to the right path in every second.

Next post nak buat review pasal Puncak Mutiara Café.
Hehe. Adios.

Ni muka budak duoplohsatu.


alamak, mak p tidoq plak time ni.


budak ni plak muka kuyu.



muka bosan pencapaian tak memberangsangkan.

Nampak tak score board klasik? Haha bowling ni memang activity wajib family aku. And each time main, memang kena catat markah cenggini for improvement next time. Tapi biasalah, yang selalu hebat mak, ayah, ngan adik laki aku. Kitorang yang lain ni macam memeriahkan acara jela. Hahaa. Btw, time ni aku punya score yg number 3 tu ok? Mak ngan ayah seri and well, ayah tak puas hati. Hihii



Tuesday, December 17, 2013

Malaysiaku

Assalamualaikum and a very good day to everyone.
I know it’s been awhile since I last updated my blog.

I’ve been missing typing and sharing my life in here. Too many things I plan to write but as usual, when I start writing, those things seldomly being expressed here. Because in the end, I prefer writing short and less beneficial. Muahaha.

And yeah, I was back to Malaysia last month. 21st of November 2013. Indeed, it was like the most excited feeling going back to my hometown because it’s different from previously. Because this time I’m back from overseas which I had stayed there for plus minus 9 months. Alhamdulillah, that feeling. When you see each of your family members.

And Alhamdulillah, I was just home for a week and got offered with a job. I don’t know what should I call it but basically, me and my sister had to handle a program and our sessions were for three days. It was an English program for form 4 kids in MRSM Pontian. Alhamdulillah, it was so exciting and happening. I’m happy that I can share my knowledge with them J This makes my teaching passion grows even bigger.

And yeah, my sister has suggested me to write reviews about restaurants that I had been and share them in my blog. I was like…. “hmmmmm good idea. Why not?” Because she likes to try new restaurants and she really likes to recommend them to us and her friends. So, she makes me do that for her. Haha. So brace yourself to read reviewsssss after this. (Tu pun kalau rajin. Heeee~). Ok that’s all for now. Daaa..